مهم‌ترین نیازهای طراحی پلتفرم مبادلاتی دارایی دیجیتال

مهم‌ترین نیازهای طراحی پلتفرم مبادلاتی دارایی دیجیتال

مهم‌ترین نیازهای طراحی پلتفرم مبادلاتی دارایی دیجیتال

حرکت موج زیادی از سرمایه‌ها به سمت سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال، سبب شده تا طراحی پلتفرم مبادلاتی دارایی دیجیتال به صورت گسترده صورت بگیرد اما در روند این طراحی، چه نیازهایی مطرح است تا بتوان پلتفرمی ایده‌آل به کاربران این عرصه ارائه کرد؟

 

سرمایه­ گذاری در بازار مملو از ریسک ارز دیجیتال در صورتی که بر مبنای آگاهی و تحلیل­ های پی درپی انجام نپذیرد، در نهایت ممکن است رویای موفقیت را به گرداب شکست بدل کند. از این رو در اختیار داشتن یک پلتفرم مبادلاتی دارایی دیجیتال می ­تواند کمک شایانی برای شما در این مسیر باشد. اما همان‌طور که گفتیم، نیازهایی در باب طراحی پلتفرم مبادلاتی دارایی دیجیتال مطرح هستند که در ادامه مورد بررسی قرار می ­گیرند.

طراحی پلتفرم مبادلاتی دارایی دیجیتال 

پلتفرم مبادلاتی دارایی دیجیتال به سبب حساسیت‌هایی که به لحاظ سرمایه‌گذاری برای افراد به همراه دارد، قطعا نیازمند طراحی با ویژگی‌های شاخصی چون سهولت عملکردی، امنیت و حفاظت از داده‌ها، ارائه سبد معاملاتی متنوع و مواردی از این دست است که هر کدام نیازمند به کارگیری ساختاری منحصربه‌فرد هستند‌

به سبب افزایش تعداد پلتفرم‌های DApp در زمینه بلاکچین، توجه به امنیت و سهولت در استفاده از پلتفرم‌های معاملاتی و مبادلاتی دارایی دیجیتال جزء مهم‌ترین نیازهایی است که باید در وهله اول مورد بررسی قرار بگیرد.

جهت طراحی پلتفرم مبادلاتی دارایی دیجیتال، نکاتی وجود دارد که در ادامه با توجه به کیفیت سایت و نرم‌افزار در عرصه بلاکچین‌ها، ارائه شده است.

چارت بندی

ایجاد فضای تفکیک شده برای نظم‌دهی به میزکار در طراحی پلتفرم مبادلاتی دارایی دیجیتال، می‌تواند سبب سهولت کار کاربران و مدیران شود. در حقیقت چارت بندی و تعیین فضا برای فعالیت‌ها، امکان دسترسی به گزینه‌های داخل پلتفرم را راحت‌تر می‌کند.

همین امر برای داشتن تمرکز نسبت به فرآیند‌ها و کنترل تراکنش‌ها کافی است تا کاربران بتوانند مدیریت سرمایه خود را در دست بگیرند. چارت بندی مربوط به دیزاین‌های گرافیکی بوده که توسط تیم طراح رابط کاربری ارائه می‌شود.

برای داشتن یک پلتفرم منسجم، لازم است که نسبت به تیم و فعالیت تیمی دقیق باشید. چرا که عاملان اصلی طراحی‌ها، طراحان UX و UI هستند. UX به طراح تجربه کاربری گفته می‌شود که اختصاری از عبارت User Experience را نمایان می‌کند.

در تمام طول پروژه، این طراحان تمامی نیازهای کاربران را مورد بررسی و مطالعه قرار می‌دهند و با توجه به یافته‌های خود‌، راهکارهای مناسبی را انتخاب می‌کنند.

در مقابل طراحان رابط کاربری یا همان User Interface، متشکل از طراحان گرافیک و برنامه‌ نویسان فرانت اند است. وظیفه این تیم، در دو بخش انجام می‌شود. بخش اول با ارائه طرح‌های نرم‌افزاری و گرافیکی توسط گرافیست‌ها پیش می‌رود، که رنگ‌ بندی‌ها را تعیین می‌کنند. سپس در بخش دوم طرح‌های اجرا شده، توسط کد نویس فرانت اند روی پلتفرم در بخش‌های مختلف سایت قرار می‌گیرد.

با توجه به اهمیت ظاهر سایت در چارت بندی، تیم حرفه‌ای می‌تواند نقش بسیار مهمی ایفا کند.

جدا از بحث ظاهری، سهولت و دسترسی به کلیدها، در یک طراحی بی‌نقص امکان‌پذیر است. از این رو همواره طراحی‌های گرافیکی و چارت بندی بیشتر در معرض توجه کاربران قرار گرفته است.

مهمترین نیازهای طراحی پلتفرم داراییی دجیتال

نمودارهای تحلیلی و ترید 

نمودار قیمت برای هر رمز ارزی که در یک پلتفرم ارائه می‌شود، باید دارای امکان نمایش تحلیل‌هایی از عملکرد آن رمز ارز در بازه زمانی یک ساعته تا یک ساله باشد. با این نمودارها کاربران می‌توانند در انتخاب خود دقت بیشتری به خرج دهند.

از سوی دیگر این نمودارها تغییرات لحظه به لحظه قیمت ارز دیجیتال مربوط به خود را در دسترس کاربران قرار می‌دهند. به همین دلیل وجود نمودار در طراحی پلتفرم مبادلاتی دارایی دیجیتال، کنترل و مدیریت سرمایه را برای کاربران سهولت می‌بخشد.

به طور کلی نمودارها معرف سرمایه‌گذاری‌های رمز ارزی هستند و به صورت نمادی از سرمایه‌گذاری در حوزه‌های سهامی جلوه می‌کنند. در نتیجه نمی‌توان برای یک پلتفرم کامل، وجود این بخش را نادیده گرفت و تنها به اعداد و ارقام حاکی از نوسانات قیمت هر رمز ارز اکتفا کرد.

تعریف رمز ارزهای متنوع در پلتفرم 

یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی که برای هر سایت و طراحی پلتفرم مبادلاتی دارایی دیجیتال در نظر گرفته می‌شود، تعداد رمز ارزهایی است که به کاربران خود ارائه می‌دهد. در حقیقت تعدد این رمز ارزها می‌تواند نقش مهمی در رضایت کاربران ایفا‌ کند.

به طوری که بیشتر کاربران به دنبال پلتفرم‌هایی هستند که ارزهای متنوع و کمیابی را ارائه کنند. در این صورت امکان دسترسی به ارزهای مختلف، راحت‌تر خواهد بود.

از آنجایی که کاربران ایرانی در بازارهای جهانی با تحریم‌هایی روبه‌رو هستند، پلتفرم‌ها و صرافی‌های ایرانی به مراتب انتخاب ساده‌تری برای خرید و فروش و انجام معاملات ارزهای دیجیتال خواهند بود. به همین سبب پلتفرم‌هایی که دارای تنوع و تعدد رمز ارز دیجیتال هستند، بیشتر مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرند.

البته ناگفته نماند که برخی از رمز ارزها گاها در پلتفرم‌های داخلی یافت نمی‌شوند و باید با یک روش دیگر به آن‌ها دسترسی پیدا کرد. 

 

اخبار و اطلاع‌رسانی معاملاتی

اخبار در مورد ارز‌ها و نحوه عملکرد آن‌ها، برای کاربران امکان آگاهی از فرایندها و ارزهای مناسب برای خرید را فراهم می‌آورند و می‌توانند سبب شناسایی بهترین جفت Exchange شوند و اطلاعات کاملی را با ارسال دقیق‌ترین جفت هم ارزش برای رمز ارزی که باید تبادل شود، در اختیار کاربران قرار دهند.

در چنین‌ حالتی شرایط برای سودآوری کاربران فراهم می‌شود. به همین دلیل قرارگیری این بخش به عنوان یک نیاز مطرح، در آرشیو اطلاع‌رسانی‌، به یکی از خصوصیات و ویژگی‌های ساختاری پلتفرم‌ها تبدیل شده است.

ایجاد امنیت

در مورد سرمایه‌گذاری، چه در بستر بلاکچین و چه املاک و موارد فیزیکی، امنیت اولین و مهم‌ترین مؤلفه‌ای است که مورد بررسی قرار می‌گیرد و سبب ورود یا امتناع سرمایه‌گذاران می‌شود.

با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال جزء موارد سرمایه‌گذاری تازه شناخته شده هستند و روز به روز به میزان شهرت و محبوبیتشان افزوده می‌شود، جرایم سایبری و هک‌‌ سایت‌های معاملاتی، به شدت افزایش یافته است. همین موضوع سبب شده تا برخی از سرمایه‌گذاران نتوانند به ارزهای دیجیتال و بلاکچین‌ها اعتماد کنند.

در صورتی که ایمنی ضمیمه طراحی پلتفرم مبادلاتی دارایی دیجیتال باشد، قطعا تعداد کاربران از چیزی که هست بیشتر خواهد شد. امنیت وب سایت‌ها و پلتفرم‌های مبادلاتی، به واسطه برنامه نویسان قابل اجراست. در حقیقت تیم برنامه‌نویسی در طراحی پلتفرم مبادلاتی دارایی دیجیتال، با تضمین امنیت، از نفوذ هکرها و حملات سایبری جلوگیری می‌کنند.

همین امر برای جلوگیری از اختلالات عملکردی و فنی پلتفرم مبادلاتی دارایی دیجیتال نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. بنابراین سایت و نرم‌افزار ارز دیجیتال باید ایزوله شود.

شاید بپرسید که چه دلیلی سبب اهمیت ایمنی در طراحی پلتفرم مبادلاتی دارایی دیجیتال می‌شود! در حقیقت ایمنی بستر معاملاتی ارزهای دیجیتال، سبب جلوگیری از سرقت داده‌ها و دارایی سرمایه‌گذاران می‌شود.

این ایمنی در مورد روابط کاربران، مدیران و اطلاعات سایت، به اشکال مختلف عمل می‌کند. به همین دلیل زیان‌های مالی حاصل از سرمایه‌گذاری در پلتفرم‌های غیر معتبر، تنها به خاطر کارمزد پایین، سبب صلب اعتماد کاربران شده است.

به علاوه کاربرد گسترده این پلتفرم‌های داخلی به نسبت انواع خارجی، به سبب تحریم‌های موجود برای کاربران ایرانی در بازارهای جهانی است. بنابراین تضمین امنیت می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای را در انتخاب کاربران داشته باشد.

سرعت مناسب در ارائه خدمات

از آنجایی که تمامی پلتفرم‌های مبادلاتی دارایی دیجیتال وابسته به اینترنت هستند، پهنای باند تعریف شده می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در سرعت عملکرد آن‌ها داشته باشد؛ اما سرعت تنها مربوط به اینترنت نیست، بلکه باید در روند انجام معاملات، فرآیندها با سرعت ایده‌آلی اجرا شوند

گاها باگ‌هایی در سایت‌ها به وجود می‌آید که سبب اختلال فنی شده و عملکرد کندی را به نمایش می‌گذارند. با در نظر گرفتن این موضوع، در شرایطی که تیم برنامه‌نویسی حرفه‌ای در ساخت و طراحی پلتفرم مبادلاتی دارایی دیجیتال نقش داشته باشد، بروز همچین اتفاقاتی دور از انتظار به نظر می‌رسد.

از سوی دیگر ارائه به‌روزترین داده‌ها حاصل از نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال، بستگی به سرعت عملکرد سایت و پلتفرم مبادلاتی دارایی دیجیتال دارد. بنابر همین مسئله، نمی‌توان نسبت به اهمیت و نقش سرعت در ارائه خدمات پلتفرم بی‌توجه بود.

تیم پشتیبانی

در هر پلتفرمی وجود تیم پشتیبانی می‌تواند نقش اساسی در متأثر ساختن کاربران داشته باشد. بسیاری از کاربران طی روند فعالیت خود در یک پلتفرم، با سؤالات و اشکالاتی مواجه می‌شوند که برای برطرف کردن آن‌ها، نیاز به پرسش دارند.

وجود تیم پشتیبانی می‌تواند به آن‌ها در برطرف کردن مشکلات و حل سؤالات کمک کند. از این رو سایت‌ها و پلتفرم‌هایی که تیم پشتیبانی فعالی دارند، می‌توانند تعامل بهتری با کاربران خود داشته باشند.

تیم پشتیبانی تنها برای برطرف کردن مشکلات نیست، بلکه راهنمایی‌هایی را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این راهنمایی‌ها می‌توانند در زمینه‌ رمز ارزها و معاملات صورت بگیرند.

 

امکان رکورد داده‌ها و سوابق تراکنش‌ها 

داده‌های حاصل از هر تراکنش، برای کاربران و حتی مدیران، نقش اعمال نامه‌ای را دارند که در تصمیمات و معاملات بعدی کاربران تأثیرات عمیقی می‌گذارند. این داده‌ها می‌توانند شامل تمامی موارد و گزارش‌هایی باشند که در هر تراکنش اتفاق افتاده‌اند. بنابراین فرآیند تصمیم‌گیری برای کاربران ساده‌تر خواهد شد.

در طراحی پلتفرم مبادلاتی دارایی دیجیتال، لحاظ کردن این ویژگی می‌تواند در صدر تمامی عملیات قرار بگیرد. در این حالت اطلاعات ثبت شده، انکارپذیر نخواهند بود.

 

مجموعه رایا فردا آرا

انتخاب یک تیم حرفه‌ای در طراحی پلتفرم مبادلاتی دارایی دیجیتال، خود از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نیاز جهت آغاز چنین کسب‌و‌کاری است. مجموعه رایا فردا آرا با بیش از 8 سال سابقه در زمینه برنامه‌نویسی، مدت‌هاست به طراحی سایت و نرم‌افزار مشغول است.

این مجموعه با برعهده داشتن پروژه‌های بزرگ، توانسته خود را در میان بهترین‌ها قرار دهد. به علاوه، کادر حرفه‌ای مجموعه دیجی آلفا، متشکل از متخصصان و کارشناسان ماهر در زمینه بلاکچین و برنامه نویسان حرفه‌ای و مجرب در زمینه فینتک است که می‌تواند یک پشتوانه عالی برای طراحی پلتفرم مبادلاتی دارایی دیجیتال مدنظر شما باشد.

تیم رایا فردا آرا با رزومه قوی طی فعالیت‌هایی موفق از پروژه‌های متنوع، می‌تواند تمامی ادعاهای خود را مبنی بر عملکرد ایده‌آلی که دارد، ثابت کند.

این مجموعه از تیم برنامه‌نویسی بک اند مسلط به زبان‌های برنامه‌نویسی PHP/Laravel، Go، Node js، ASP، تیم برنامه‌نویسی فرانت اند مسلط به زبان‌های برنامه‌نویسی React js و Vue js، تیم برنامه‌نویسی اپلیکیشن مسلط به زبان برنامه‌نویسی React native، تیم مدیریت فنی پروژه‌ها و Devops، تیم بازاریابی مسلط به خدمات بازاریابی سنتی و بازاریابی دیجیتال و در نهایت تیم اداری و پشتیبانی برای پاسخگویی در لحظه به مشتریان تشکیل شده که هر کدام با توجه به نوع خدمات، می‌توانند بهترین عملکرد خود را برای یک پروژه ارائه دهند.

تنها کافی است که ایده خلاقانه خود را در اختیار این مجموعه قرار دهید و پلتفرم کامل و آماده‌ای دریافت کنید.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.