بایدها و نبایدهای طراحی سایت صرافی‌ آنلاین

بایدها و نبایدهای طراحی سایت صرافی‌ آنلاین

بایدها و نبایدهای طراحی سایت صرافی‌ آنلاین

طراحی سایت صرافی آنلاین به معنای راه‌اندازی یک پلتفرم معاملاتی در حوزه ارزهای دیجیتال است که بسته به نیاز کاربران، به بایدها و نبایدهایی متکی است.

طراحی یک صرافی آنلاین به سادگی راه‌اندازی یک مجموعه خرید و فروش نیست؛ بلکه برای راه‌اندازی یک سایت معاملاتی ارزهای دیجیتال باید از دقت عمل بیشتری بهره برده شود. سایت صرافی آنلاین یک شعبه از شرکت یا فروشگاه شما است که در تمام طول شبانه‌روز پذیرای کاربران در زمینه معامله و تحلیل ارزهای دیجیتال است.

امکانات و خدمات موجود در یک صرافی آنلاین باید به گونه‌ای باشند که در نهایت، مسیر معامله و تبادل ارزها به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد. در همین راستا قصد داریم در ادامه این مطلب به بررسی بایدها و نبایدهایی بپردازیم که در زمینه طراحی سایت صرافی آنلاین بسیار حائز اهمیت هستند.

سایت صرافی آنلاین

پیش از بررسی نکاتی که به بایدها و نبایدهای طراحی سایت ارزهای دیجیتال مرتبط می‌شوند، بهتر است کمی در رابطه با ماهیت سایت صرافی آنلاین توضیح دهیم تا اهمیت و کاربرد آن مفهوم شود.

صرافی آنلاین چیست؟ این سؤال، نخستین سؤالی است که در ذهن یک کاربر ارزهای دیجیتال شکل می‌گیرد. بازار بورس و سهام از گذشته تاکنون مردم را با نحوه خرید و فروش کدهایی که در پس خود مبلغی را نهان ساخته‌اند، آشنا کرده است. اما واقعیت امر چنین است که مسئله ارزهای دیجیتال با سهام شرکت‌ها بسیار متفاوت است.

رمز ارزها تقریباً همان روند سهام را طی می‌کنند و دچار نوسانات ارزشی‌ای می‌شوند که نهایتاً کاربر را به سود یا زیان می‌رسانند. اما محیط خرید و فروش رمز ارزها در عصر حاضر به یک ساختمان تجاری یا فروشگاه حضوری بسنده نکرده‌ است.

صرافی آنلاین یک محیط اینترنتی است که مانند بسیاری از سایت‌های فروشگاهی عمل می‌کند، با این تفاوت که در یک سایت صرافی آنلاین کاربران بی‌شماری وجود دارند که خودشان به تحلیل و خرید و فروش می‌پردازند. همین نکته، اصل تمایز طراحی سایت صرافی آنلاین را دربرمی‌گیرد. یک صرافی آنلاین باید از تمامی بخش‌های مورد نیاز کاربر آگاه باشد و پروسه معامله را سهولت ببخشد.

کاربران در سایت‌های ارز دیجیتال به تحلیل و ترید رمز ارزها می‌پردازند و با پیش‌بینی میزان بالا و پایین‌های یک رمز ارز به سمت خرید یا عدم خرید یک رمز ارز با تعداد دلخواه قدم برمی‌دارند. در این حین وظیفه صرافی آنلاین این است که شرایط را برای تحلیل، خرید و فروش رمز ارزها فراهم آورد که این شرایط همان بایدها و نبایدهایی هستند که در طراحی سایت صرافی آنلاین به کار گرفته می‌شوند.

 

بایدهای طراحی سایت صرافی‌ آنلاین

همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، در خصوص طراحی یک پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال دسته‌ای از بایدها وجود دارند که با به کار گرفتن آن‌ها محیط مطلوبی برای کاربران در مسیر خرید و فروش ارزهای دیجیتال به وجود می‌آید.

  • امنیت

مهم‌ترین و اساسی‌ترین نکته‌ای که در خصوص تمامی سایت‌ها و پلتفرم‌های معاملاتی صدق می‌کند، ایمنی است. همان‌طور که در جریان هستید کاربران سایت‌های ارز دیجیتال بخشی از سرمایه خود را وارد این زمینه می‌کنند، قطعا هیچ یک از کاربران دوست ندارد برای سرمایه‌شان اتفاقی بیافتد یا تحت هر شرایطی اضطراب از دست رفتن سرمایه و کلاه‌برداری را داشته باشند.

برنامه‌نویسانی که به طراحی سایت صرافی آنلاین می‌پردازند باید در وهله اول تمام توان خود را به کار بگیرند تا امنیت اطلاعات، رمز ارزها و سرمایه کاربر در پلتفرم مذکور به‌خوبی حفظ شود.

معمولاً تمامی کاربران سایت‌ها و صرافی‌های آنلاین باید تمام تمرکز خود را بر روی تحلیل و ترید رمز ارزها معطوف کنند، لذا نمی‌توانند زمانی را به نگرانی از بابت عدم وجود امنیت اختصاص بدهند. بنابراین اگر خواستار این هستید که پلتفرم آنلاین شما مورد انتخاب خیل عظیمی از کاربران این عرصه قرار بگیرد، باید نهایت تلاش خود را در راستای برقراری امنیت و ایمنی اطلاعات حساب کاربران به کار بگیرید. فراموش نکنید که ایجاد یک فضای امن می‌تواند اولین بایدی باشد که در اجرا و طراحی سایت صرافی آنلاین مطرح می‌شود.

  • قابلیت توسعه

از دیگر مشخصات مهم یک سایت صرافی آنلاین این است که قابلیت توسعه و ارتقا داشته باشد. به گونه‌ای که طراحان و برنامه‌نویسان مسیر ساخت سایت را طوری طی کنند که قابلیت افزودن آپشن‌های جدید و ارتقا برخی قسمت‌ها وجود داشته باشد.

با در نظر گرفتن اینکه علم و تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت و توسعه هستند، می‌توانیم به این نتیجه دست پیدا کنیم که یک سایت صرافی آنلاین اگر در حال حاضر بهترین و کامل‌ترین سایت باشد، این امکان وجود خواهد داشت که با گذشت زمان و ورود سایت‌های دیگر به این عرصه، دیگر صفت بهترین و کامل‌ترین را برای خود نداشته باشد. بنابراین هنگامی که طراحی سایت آنلاین خود را به یک مجموعه برنامه‌نویس می‌سپارید حتماً ذکر کنید که سایت شما پس از مدتی نیاز به تغییرات و ارتقای سطح کیفیت و حتی افزایش امنیت دارد تا مجموعه ارائه دهنده خدمات برنامه‌نویسی برای این موضوع آمادگی داشته باشد و این آمادگی را جهت اطمینان خاطر به شما ابلاغ کند.

  • قابلیت کیف پول

والت‌های دیجیتالی موجود در صرافی‌های آنلاین از جمله مهم‌ترین بخش‌هایی هستند که یک صرافی آنلاین جهت کسب رضایت کاربر به آن‌ها نیاز دارد.

ارزهای دیجیتالی بر خلاف چیزی که انتظار می‌رود، قابل رؤیت نیستند و وجود خارجی و فیزیکی ندارند، این رمز ارزها تنها به صورت دیجیتالی به خرید و فروش می‌رسند و در تعداد معینی مورد معامله قرار می‌گیرند. در یک صرافی آنلاین، هر کاربر کیف پول دیجیتالی مختص به خود را دارد که رمز ارزهای خریداری شده را به آن انتقال می‌دهد و در هنگام فروش، رمز ارزهای خود را از آن برداشت می‌کند. کیف پول مجزا از صرافی نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد، اما یک سایت صرافی آنلاین باید تمام زمینه‌های مورد نیاز کاربر را به درستی فراهم آورد و در صورتی که کاربر تمایل به استفاده از کیف پول دیگری داشت، به دنبال سایر گزینه‌ها برود.

طراحان سایت‌های صرافی باید برای پلتفرم مذکور، کیف پول دیجیتالی تعریف کنند که کاربران بتوانند با اطمینان از ورود به یک صرافی کامل، قدم در این مسیر بگذارند.

البته بحث کیف‌ پول‌های دیجیتالی، موضوع گسترده‌ای را در باب والت‌های سرد و گرم به خود اختصاص می‌دهد که باز هم باید در طراحی سایت صرافی آنلاین مورد توجه برنامه‌نویسان قرار بگیرند.

  • لیست قیمت و ماشین حساب

در واقع صرافی آنلاین راهنمای شما است که بیشتر از اینکه زمینه معامله و خرید و فروش را برای شما فراهم آورد، شما را به مسیر درست هدایت می‌کند. لیست قیمت‌ها و ماشین حساب از دیگر امکانات سایت‌های ارز دیجیتال به حساب می‌آیند که باید در حین طراحی سایت به آن‌ها توجه شود.

قطعا هنگام خرید و فروش رمز ارزها، شما باید لیستی از قیمت‌های لحظه‌ای رمز ارزها را در اختیار داشته باشید تا بتوانید به تحلیل دقیق ارزها بپردازید.

وجود ماشین حساب نیز شما را در روند تحلیل داده‌های موجود کمک می‌کند تا به جریان کار خود سرعت ببخشید. قطعا ماشین حساب را می‌توان از خود سیستم گوشی یا ویندوز دریافت کرد، اما وجود یک حسابگر در صفحه خود صرافی نه تنها سرعت کار را بالا می‌برد، بلکه به کیفیت سایت صرافی آنلاین هم می‌افزاید.

ناگفته نماند که تمامی این موارد نیز باید توسط برنامه‌نویسان رعایت شوند.

  • چارت‌های تحلیل و ترید

تقریباً می‌توان گفت که لیست قیمت‌ها همان چارت‌های تحلیل و ترید هستند، اما بعضی از سایت‌ها چارت‌ها و جداولی که خود نوسانات را می‌سنجند و به کاربر اطلاع می‌دهند را نیز راه‌اندازی می‌کنند تا کیفیت تحلیل افزایش پیدا کند.

وجود چارت‌های تحلیل و ترید رمز ارزها و پیکان‌های نشان‌ دهنده رشد و نزول قیمت‌ها در یک صرافی آنلاین، کاربر را از حقیقت قیمت‌ها آگاه می‌سازد و سنجش و پیش بینی را آسان‌تر می‌کند.

  • هشدار در رابطه با رمز ارزها

معمولاً وجود بخشی در پلتفرم‌های ارز دیجیتال که به کاربر هشدار می‌دهد، نقطه قوت آن پلتفرم به حساب می‌آید. به طور مثال یک قسمت از سایت همیشه در حال اخطار است که مراقب نوسانات این رمز ارز در هفت روز آینده باشید.

  • افزودن ارزهای اتوماتیک

منظور از افزودن ارزهای اتوماتیک در واقع طراحی یک کیف پول دیجیتالی اتوماتیک است. Automatic wallet به این صورت اجرایی می‌شود که یک توکن یا رمز ارز به صورت اتوماتیک پس از انجام معامله به آن افزوده می‌شود. چنین فرآیندی به وسیله امکانات و شرایطی که برنامه‌نویسان طراحی می‌‌کند، فراهم آورده می‌شود که با توجه به پیشرفت سایت‌های ارزهای دیجیتالی، این مورد هم می‌تواند از بایدهای طراحی سایت صرافی آنلاین به شمار آید.

  • حفظ اطلاعات کاربر

با وجود اینکه در بخش امنیت در رابطه با اهمیت ایمنی و حفظ اطلاعات و سرمایه کاربر توضیح دادیم، اما نیاز است به صورت مجزا از حفظ اطلاعات کاربر در یک سامانه خرید و فروش ارز دیجیتال صحبت کنیم.

حفظ اطلاعات کاربر جزء بایدهای طراحی صرافی آنلاین نیستند، بلکه از چنان اهمیتی برخوردار هستند که می‌توان گفت اطلاعات کاربر هشداری برای ادامه فعالیت و اعتبار صرافی آنلاین به حساب می‌آیند!

 

نبایدهای طراحی سایت صرافی آنلاین

در حقیقت تمام نبایدهای طراحی سایت صرافی آنلاین در میان بایدهای طراحی پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال پنهان شده بود و قطعا هم‌اکنون در جریان نبایدهایی که در یک سامانه خرید و فروش ارز دیجیتال وجود دارند، اطلاع دارید. اما با این حال می‌توان گفت مهم‌ترین و قابل توجه‌ترین نکته، عدم اطمینان به برنامه‌نویسان غیرحرفه‌ای و شاید یک مجموعه یا شرکت کلاه‌بردار است!

در طراحی یک سایت صرافی آنلاین، فراموش نکنید که برنامه‌نویسانی که پروژه را طراحی کرده‌اند، از هر فردی به صرافی آشناتر هستند. نباید به مجموعه‌ای اعتماد کنید که از اعتبار درستی برخوردار نیست.

اطلاعات کاربران، لیست رمز ارزها، امکانات و خدمات سایت، دسترسی به والت‌های دیجیتالی، معامله توکن‌ها و.. همه و همه مواردی هستند که پیش از مدیر سایت، طراح آن به آن‌ها دسترسی دارد. بنابراین به سادگی اعتماد نکنید و به دنبال مجموعه‌ای باشید که بتواند در کنار تمام نیازهای یک سایت آنلاین، اعتماد و اعتبار شما را حفظ کند.

هزینه مقرون به صرفه، داشتن مهارت کافی در زمینه طراحی سایت، اطلاع از تکنیک‌های ارزهای دیجیتال و تخصص در زمینه طراحی بخش‌های مختلف و.. از نمونه نکاتی هستند که در انتخاب طراح و یا طراحان یک صرافی آنلاین نباید نادیده گرفته شوند.

 

مجموعه طراحی و توسعه صرافی آنلاین رایافردا آرا

مبتنی بر تمام تأییدهایی که در باب اهمیت مجموعه طراحی و توسعه ذکر شدند، می‌خواهیم پلتفرم طراحی و توسعه دیجیتال آلفا را به شما معرفی کنیم.

رایا فردا به عنوان یک مجموعه متشکل از برنامه‌نویسان، طراحان و وب نویسان ماهر و توانمند دیجیتال و رایانه است که در کنار شما حضور دارد تا بهترین و کاربردی‌ترین سایت صرافی آنلاین رمز ارز مورد نیاز را طراحی کرده و توسعه دهد. شعار رایا فردا آرا این است: “هر آنجا در ذهن شماست، برنامه‌نویسی می‌کنیم!”. در حقیقت، این تنها یک شعار نیست، بلکه تخصص رایا فردا آرا است!

شما می‌توانید با مشاهده نمونه کارها، تجربیات کاری، مقالات، خدمات و محتواهای موجود در سایت رایا فردا آرا و همچنین نظرات مشتریان از ویژگی‌های این مجموعه حاذق و توانمند آگاه شوید و با اطمینان خاطر، طراحی و توسعه نرم‌افزار رمز ارز خود را به این مجموعه بسپارید.

به عنوان کلام آخر متذکر می‌شویم که بازار رمز ارز کنونی به‌شدت وابسته به صرافی‌های آنلاین است و در حال حاضر حدود هشتاد درصد کاربران را جذب خود ساخته است. لذا طراحی سایت صرافی آنلاین می‌تواند بهترین و کاربردی‌ترین گزینه پیش روی شما باشد.

  • برگشت به مقالات
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.